Louhi Hoito™
lopeta valvominen
Loistavien palvelimien lisäksi Louhelta saa myös loistavaa Hoitoa. Louhi Hoito -palvelukokonaisuudessa Louhi ylläpitää asiakkaan valitsemia palvelimia ja/tai sovelluksia sovitun palvelutason mukaisesti.
Louhi Hoito – Valvontapalvelu Oma
Louhen automaattinen valvontajärjestelmä valvoo asiakkaan palvelinta ja sen määriteltyjä prosesseja vikatilanteiden varalta ja välittää hälytykset tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla asiakkaalle.
Louhi Hoito – Valvontapalvelu Oma sisältää:
- Sovittujen palvelinkomponenttien valvonnan
- Sovittujen URL-osoitteiden valvonnan
- Käyttöjärjestelmätason valvonnan
- Sovitun palvelutason mukaisen reagoinnin ongelmatilanteisiin.
- Palvelimen resurssien riittävyyden valvonnan (muisti, levytila, suoritinteho, liikenne)
- Jopa 10 valvottavaa prosessia tai URL:a
- Hälyttää asiakkaalla 13/5 tai 24/7
- Korjaustyön voi tilata Louhelta erikseen laskutettavana työnä
Hinta: 23,39€/kk (alv 0)
Louhi Hoito – Valvontapalvelu Plus
Louhi valvoo sovittuja palveluita arkipäivisin ma-pe klo 7-18 välisenä aikana. Louhi reagoi mahdollisiin ongelmatilanteisiin sekä ilmoittaa tulleesta hälytyksestä asiakkaan yhteyshenkilölle. Tarvittaessa Asiakas voi toimittaa Louhelle tekemänsä vikatilanneohjeistuksen, minkä mukaan toimitaan ennen yhteydenottoa.
Louhi Hoito – Valvontapalvelu Plus sisältää:
- Sovittujen palvelinkomponenttien valvonnan
- Sovittujen URL-osoitteiden valvonnan
- Käyttöjärjestelmätason valvonnan
- Sovitun palvelutason mukaisen reagoinnin ongelmatilanteisiin.
- Palvelimen resurssien riittävyyden valvonnan (muisti, levytila, suoritinteho, liikenne)
Louhi aloittaa yöllä tulleiden vikatilanteiden korjaamisen aamuvuoron aloittaessa kello 7.00 alkaen.
Jos mahdollinen vikatilanne ja tästä aiheutunut vikatilannehälytys ei johdu Louhesta ja sen vastuulla olevista alustajärjestelmistä, laskutetaan tehdystä hälytystyöstä kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti minimilaskutusajan ollessa klo 7-18 välisenä aikana 0,5h.
Valvontapalvelu Plus:ssa Louhi reagoi tulleeseen hälytykseen max. 30min kuluttua hälytyksen saapumisesta.
Hinta: 23,39€/kk (alv 0)
Louhi Hoito – Valvontapalvelu Plus 24/7
Louhi valvoo sovittuja palveluita ympärivuorokautisesti ja reagoi mahdollisiin ongelmatilanteisiin hälytyksen saatuaan. Asiakas voi toimittaa Louhelle tekemänsä vikatilanneohjeistuksen, jonka mukaan toimitaan hälytyksen tapahduttua.
24/7 valvontapalvelu pitää sisällään:
- Sovittujen palvelinkomponenttien, prosessien ja kapasiteetin valvonnan
- Sovittujen URL-osoitteiden valvonnan
- Käyttöjärjestelmätason valvonnan
- Sovitun palvelutason mukaisen reagoinnin ongelmatilanteisiin.
- Palvelimen resurssien riittävyyden valvonnan (muisti, levytila, suoritinteho, liikenne)
- Louhi vastaanottaa ja reagoi tulleisiin hälytyksiin ympärivuorokauden, vuoden jokaisena päivänä.
Valvontapalveluun voidaan määrittää yhteystietoja, joihin hälytykset esim. sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä lähetetään (Louhen päivystäjän lisäksi)
Jos mahdollinen vikatilanne ja tästä aiheutunut vikatilannehälytys ei johdu Louhesta ja sen vastuulla olevista alustajärjestelmistä, laskutetaan tehdystä hälytystyöstä kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
- 7-18 välisenä aikana minimilaskutus 0,5h
- 18-7 välisenä aikana minimilaskutus 1h
Hinta: 40€/kk (alv. 0%)
Louhi Hoito – Päivityspalvelu
Louhi Hoito – Päivityspalvelu sisältää palvelimen kuukausittaisen tietoturvapäivityksen saatavilla olevista päivityksistä. Päivityksien asennusajankohta sovitaan asiakkaan kanssa yhdessä. Päivitykset tehdään pääsääntöisesti arkisin klo 7-18 välisenä aikana, ellei muutoin sovita.
Päivityspalvelu ei sisällä mahdollisista ulkoisista tekijöistä johtuvia tietoturvakovetuksia. Esim. openSSL:ssä on havaittu haavoittuvuus ja tämä on korjattavissa vain konfiguraatiomuutoksin. Tehtävät muutokset on laskutettavaa työtä ja veloitus kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti, ellei muutoin sovita.
Hinta: 52,00 €/kk (alv. 0%)
Sovellustason Louhi Hoito -palvelu
Sovellushoito vastaa käyttöjärjestelmän päälle asennettujen sovellusten ylläpidosta. Jokaiselle ylläpidettävälle sovellukselle valitaan oma sovellushoitopalvelu. Louhi valvoo ja ylläpitää valittua sovellusta ja varmistaa sen toimivuuden. Louhi myös asentaa versio- ja tietoturvapäivitykset.
Sovellushoidon voi tilata ilman päivityksiä tai päivitysvalvonnan kanssa, jolloin Louhi seuraa sovelluksen versio- ja tietoturvapäivityksiä, informoi näistä asiakasta ja päivittää sovellukset pyydettäessä. Louhi ei vastaa päivityksissä tapahtuvista yhteensopivuusongelmista, mutta ratkaisee ne pyydettäessä tuntityöperusteisesti.
Sovellukset on jaettu eri hintaryhmiin:
Sovellusylläpito A-hintaryhmä
Hintaryhmä A sisältää laajasti käytetyt ja ylläpidoltaan yksinkertaiset sovellukset. Hinta: 15.32 €/kk (alv. 0%)
Sovellusylläpito B-hintaryhmä
Hintaryhmä B sisältää laajasti käytetyt, mutta ylläpidoltaan raskaammat sovellukset. Hinta: 39.52 €/kk (alv. 0%)
Sovellusylläpito C-hintaryhmä
Hintaryhmä C sisältää harvinaiset tai ylläpidoltaan työläät sovellukset. Hinta: 79.84 €/kk (alv. 0%)
Erikoissovellukset (hintaryhmä D)
Erikoissovellukset ovat hyvin harvinaisia tai vahvasti asiakaskohtaisia sovelluksia. Hinta määräytyy sovelluksen ominaisuuksien mukaisesti.
Ota yhteyttä myyntiimme: myynti@louhi.fi tai puh. 09 – 31 581 020