Liikuntakeskus Hukka on vuonna 1976 perustettu oululainen perheyritys. Alunperin muutaman squash-kentän kokoinen palloiluhalli on laajentunut vuosien aikana yli 10 000 neliömetrin kokoiseksi liikuntakeskukseksi, jossa käy vuosittain lähes 400 000 liikkujaa. Hukka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia hyvinvointipalveluita palloilulajeista ryhmäliikuntaan ja kuntosaleihin. Lisäksi tiloista löytyy kauneushoitola sekä hieroja.

Liikuntakeskus Hukan kommunikointi niin sisäisesti, kuin asiakkaiden suuntaan sujuu joustavasti Google Workspacen avulla, joka on tuonut muiltakin osin selkeyttä ja ryhtiä toimintamalleihin. Ratkaisu on hankittu Louhen kautta.

Mahdollisuus pidempiaikaiseen tukeen vahvisti ostopäätöksen

“Meillä alkoi olla melko kestämätön tilanne, kun käytimme kahta eri järjestelmää. Huomasimme, että suurin osa työntekijöistä tykkäsi käyttää Googlen sähköposteja, joten mietimme, miksi emme siirtyisi kokonaan Googlen tuotteisiin”, Olli Rounaja, Hukan talousjohtaja kertoo. 

“Ryhdyin etsimään netistä palveluntarjoajaa, joka pystyisi Googlen palveluiden lisäksi antamaan myös tukea tuotteiden käyttöön. Vaihtoehtoja ei meinannut oikein löytyä, mutta sitten Louhi pisti silmään. Tuotteistusta oli selkeästi mietitty, ja etenkin mahdollisuus pidempiaikaiseen tukeen vahvisti päätöksen. Usein palveluntarjoaja auttaa vain siihen asti, että tuote ostetaan ja saadaan käyttöön, mutta sen jälkeen sanotaan bye bye. Louhen kohdalla pystyimme luottamaan siihen, että jos tulee ongelmia tai kysyttävää niin sieltä saa kyllä apua”, Olli jatkaa. 

Louhella palvelun käyttöönottoon saa aina koulutetun henkilökuntamme tuen, joka on asiakkaan apuna myös alkutoimenpiteiden jälkeen. 

Louhen hyvin rakennettu Google Workspacen käyttöönottoprosessi poisti pelon tietojen menettämisestä

Siirtyminen kokonaan toiseen järjestelmään voi kauhistuttaa yritystä. Kun käytössä olevia työkaluja on paljon, ja dokumentteja riittää, voi ajatus prosessien siirrosta tuntua ahdistavalta ja raskaalta – entä jos siirto on todella vaikea, aikaavievä ja pahimmassa tapauksessa tärkeitä sähköpostiviestejä tai muita materiaaleja katoaa? 

Yllä mainitut ajatukset pyörivät myös Liikuntakeskus Hukan henkilöstön mielessä, jonka vuoksi asiantuntijan tuki järjestelmän vaihtoon oli välttämätön. 

“Käyttöönottopalvelu oli meille tärkeä ominaisuus. Louhelta Ilias Doukas oli meidän tukena ja saatiin häneltä aina apua kun vaan tarvittiin. Koko käyttöönottoprosessi oli todella hyvin rakennettu Louhen puolelta, ei tarvinnut murehtia mistään”, Olli kehuu palvelun käyttöönoton helppoutta ja jatkaa:

“Pelkäsimme, että siirto olisi todella iso ja raskas prosessi, mutta käyttöönotto tuntui vaarattomalta, koska siinä oli niin sanottu “callback metodi”, eli jos joku olisi mennyt pieleen, niin mitään ei olisi kuitenkaan menetetty. Otimme aluksi osan tuotteista käyttöön testiksi, jotta varmistuimme, että saamme järjestelmästä kiinni. Lopulta koko paketti oli käytössä, eikä tarvinnut pelätä sähköpostiviestien tai muiden tärkeiden materiaalien menettämistä.”

Sisäinen kommunikaatio ja tiedonjako kokivat ryhtiliikkeen

Liikuntakeskus Hukan käytössä on Google Workspacen koko ohjelmistopaketti, eli sähköpostit, keskitetyt kalenterit, chatit, ryhmät, dokumentointi ja muut niin yrityksen sisäisiin töihin, kuin asiakkaiden kanssa kommunikointiin käytettävät työkalut, jotka sisältyvät Google Workspace -palveluun. 

“Googlen tuotteet ovat yleisesti muuttaneet meidän toimintaa aivan uudelle tasolle. Sisäisen kommunikaatio ja tiedon jako on tehostunut huomattavasti, ja koko hommaan on tullut selkeyttä. Jo pelkästään yhteinen kalenteri on saanut aikaan suurta helpotusta, kun pystymme kätevästi sopimaan yhteisiä palaveriaikoja jokaisen työtilanteeseen sopivasti. Lisäksi voidaan hyödyntää tapahtumakalenteria, jolloin kaikki työntekijät tietävät mitä tapahtuu milläkin viikolla ja minäkin päivänä. Dokumenttien hallintaan on saatu myös iso ryhtiliike Google Driven myötä”, Olli listaa esimerkkejä palvelun tuomista hyödyistä. 

Valttina asiantuntijoilta saatava apu 

Liikuntakeskus Hukalle tärkeänä kriteerinä palvelua hankkiessa oli myös se, että mikäli järjestelmä ja sen työkalut kohtaavat teknisiä haasteita, saa niihinkin apua, eikä tilanteesta tarvitse selvitä yksin.

“Googlen työkaluja voi käytännössä käyttää kuka tahansa, mutta itse en kyllä pysty ottamaan sitä kontolleni, että jos joku osa palvelusta lakkaakin toimimasta, niin ratkaisun löytäminen olisi yksin meidän vastuulla. Järjestelmät ovat meille kuitenkin todella kriittisiä, koska niillä kommunikoidaan sisäisesti sekä asiakkaan suuntaan, eli jos joku työkalu sanoisi itsensä irti, niin sen vaikutukset olisivat liian kovat. Meille oli tärkeää nähdä, että Louhelta todella saa apua silloin, kun sitä tarvitsee ja tämä on toteutunut heidän puolelta todella hienosti”, Olli kertoo. 

Olli kertoo Hukan olevan kaiken kaikkiaan todella tyytyväisiä niin Google Workspace-tuotteeseen, kuin Louhelta saatuun tukeen:

“Louhen valttina on ehdottomasti asiantuntijoiden tuki. Lisäksi hinnoittelu Louhella on todella selkeä – pystyy helposti vertailemaan eri tuotteita ja sitä, mikä on taloudellisesti järkevää. Palvelua hankittaessa ei tullut kertaakaan mitään kikkailuja, vaan koko ajan tiesi mitä tulee saamaan ja mitä voi pyytää. Läpinäkyvyydestä pisteet Louhelle”, Olli summaa.

Google Workspace on joustava ja innovatiivinen ratkaisu entistä tehokkaampaan työskentelyyn. Työskenteleepä tiimisi sitten laskentataulukoiden, chatin, sähköpostin, videopuheluiden tai kaikkien edellä mainittujen toimintojen parissa, työskentely sujuu sovellusten välillä ilman, että menetät mitään tärkeitä tietoja. 

Me Louhella autamme sinua käyttöönotossa ja olemme tukenasi myös alkutoimenpiteiden jälkeen! Tutustu Googlen työkaluihin, sekä muihin tarjoamiimme palveluihin ja ota yhteyttä, niin autamme sinua löytämään yrityksellesi sopivat ratkaisut.

Kiinnostuitko?

Osta suoraan verkkokaupasta tai ole yhteydessä myyntiimme!

 myynti@louhi.fi        010 841 5654