Postin maanantaina alkanut lakko voi aiheuttaa viivästyksiä postilaskujen toimituksessa. Laskuja voi maksaa edelleen normaaliin tapaan Oma Louhi -palvelun kautta ja asiakas voi halutessaan kytkeä päälle e-laskutuksen, jolloin laskut tulevat automaattisesti omaan verkkopankkiin.

Suosittelemme tarkastamaan omat yhteystiedot sekä sähköpostiosoitteen Oma Louhen kautta, jotta kaikki asiakkuuteen liittyvät muistutusviestit tulevat perille.

Laskun maksaminen Oma Louhen kautta

  1. Kirjaudu osoitteeseen https://oma.louhi.fi
  2. Löydät asiakkuutesi alla olevat laskut välilehden ”Laskut”
  3. Painikkeesta ”Tulosta” voit ladata laskun PDF -muodossa
  4. Jos asiakkuudella on avoimia laskuja, kohtaan ”3” avautuu painike ”Suorita verkkomaksuna”. Voit maksaa laskun suoraan verkkopankin tai luottokortin kautta tästä.

 

Verkkolaskutustietojen lisääminen Oma Louhen kautta (yritysasiakkuudet)

HUOM: Verkkolaskutustietojen lisääminen onnistuu vain yritysasiakkuuksilla. Jos sinulla on asiakkuus yksityishenkilön nimissä, sinun täytyy tehdä verkkolaskutussopimus oman pankkisi kanssa. Tämä onnistuu viimeisimmän laskun tiedoilla ja useimmissa tapauksissa suoraan verkkopankista.

  1. Voit lisätä verkkolaskutustiedot kohdasta ”1” (Yhteystiedot)
  2. Verkkolaskutusosoitteen saat lisättyä kohtaan ”Verkkolaskutus”
  3. Muista vaihtaa laskutustapa muotoon ”posti/verkkolaskutus”, jotta laskut toimitetaan verkkolaskuina. Laskutuslisää ei peritä jos verkkolaskutustiedot on lisätty ja lasku toimitetaan verkkolaskuna