Postin maanantaina alkanut lakko voi aiheuttaa viivästyksiä postilaskujen toimituksessa. Laskuja voi maksaa edelleen normaaliin tapaan Oma Louhi -palvelun kautta ja asiakas voi halutessaan kytkeä päälle e-laskutuksen, jolloin laskut tulevat automaattisesti omaan verkkopankkiin.
Suosittelemme tarkastamaan omat yhteystiedot sekä sähköpostiosoitteen Oma Louhen kautta, jotta kaikki asiakkuuteen liittyvät muistutusviestit tulevat perille.
Laskun maksaminen Oma Louhen kautta
- Kirjaudu osoitteeseen https://oma.louhi.fi
- Löydät asiakkuutesi alla olevat laskut välilehden ”Laskut”
- Painikkeesta ”Tulosta” voit ladata laskun PDF -muodossa
- Jos asiakkuudella on avoimia laskuja, kohtaan ”3” avautuu painike ”Suorita verkkomaksuna”. Voit maksaa laskun suoraan verkkopankin tai luottokortin kautta tästä.
Verkkolaskutustietojen lisääminen Oma Louhen kautta (yritysasiakkuudet)
HUOM: Verkkolaskutustietojen lisääminen onnistuu vain yritysasiakkuuksilla. Jos sinulla on asiakkuus yksityishenkilön nimissä, sinun täytyy tehdä verkkolaskutussopimus oman pankkisi kanssa. Tämä onnistuu viimeisimmän laskun tiedoilla ja useimmissa tapauksissa suoraan verkkopankista.
- Voit lisätä verkkolaskutustiedot kohdasta ”1” (Yhteystiedot)
- Verkkolaskutusosoitteen saat lisättyä kohtaan ”Verkkolaskutus”
- Muista vaihtaa laskutustapa muotoon ”posti/verkkolaskutus”, jotta laskut toimitetaan verkkolaskuina. Laskutuslisää ei peritä jos verkkolaskutustiedot on lisätty ja lasku toimitetaan verkkolaskuna